سفارش تبلیغ
صبا ویژن

..: اضطرار :..

 

نهضت عاشورا به عنوان « گذشته سرخ» و اعتقاد به مهدویت و انتظار به عنوان «آینده سبز» عامل پویایی شیعه در طول تاریخ بوده است.

نگاه مثبت به آینده تاریخ عامل پویایی و زنده بودن یک مکتب است. این حرکت باید آگاهانه و از روی معیار های پیامبر(ص)،و اهل بیت (ع) باشد که در این مسیر عدالت، دانش، عبودیت و عشق به خدا حرف اول را می زند.

" وَ جَعَلنا بَینَهُم وَ بَینَ القُرَی الَّتی بارَکنا فیها قُرًی ظاهِرَةً وَ قَدَّرنا فیَها السَّیرَ سیروا فیها لَیالیَ وَ اَیّاماً امنینَ "

 (سبا آیه18)

در بین آنان و آبادیهایی که به آنها برکت بخشیده بودیم، آبادیهایی آشکار قرار دادیم و در میان آنها سیررا مقدر داشتیم ؛ شبها و روزها با ایمنی کامل در آنها سیر کنید.

در روایت از امام صادق(ع) آمده است که قراء در این آیه، اهل بیت می باشد ومنظور از قرائ ظاهره ، فرهیختگان مشرب اهل بیت(ع) که مردم از علوم و احوال ایشان بهره مند و مطلع می شوند.

در این مسیر ائمه وظیفه داشتند برای رساندن امانت الهی به دست مهدی موعود حرکتی داشته باشند واین بار را یک  قدم به جلو ببرند و قریه ای که در این بین نقش تعیین کننده ای دارد همان منزلی است که سید الشهدا(ع) در آن قرار دارد یعنی در کربلا ؛

حضرت در کربلا این بذر را کاشت تا به موقع امام زمان (ع) برداشت کند.

«القائم منا اذا قام طلب بثار الحسین »امام زمان (ع)قیام میکند ومطالبه خوناباعبدالله را خواهد کرد.

و ما شیعیان که به روایت امام صادق(ع) جزیی از ایشان هستیم و از باقی مانده طینت ائمه خلق شده ایم با ذکر صلوات بر امام حسین تعجیل در نصر ایشان را در قیام صاحب الزمان طلب می کنیم .

« اللهم صل علی سیدی و مولای الحسین الشهید صلوة تعجل بها نصره و ترفع بها ذکره »

همه ائمه یک نور واحد هستند ولی در هر عصر و زمان جلوه های مختلفی می کنند که متناسب با شرایط همان زمان است . برای آخرالزمانی ها این امتیاز وجود دارد که همه چهارده نور را یک جا دارند و فیض می برند. " نورٌ علی نور " (نور آیه 35)

د راین میان سه نور برجسته وجود دارد : حضرت امیر المومنین (ع)، حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت صاحب الزمان (ع). خط سیر امامت اگر با حضرت امیر(ع) آغاز شود به امام حسین(ع) و از او به امام زمان(ع) خواهد رسید و کسانی که همراهی با کاروان داشته باشند در این مسیر که شبانه روزی است و توقفی ندارد  گمراه نخواهند شد و در امنیت کامل خواهند بود.

خط سیر ائمه اطهار، در امتداد حرکت انبیا می باشد . چنانچه در زیارت وارث می خوانیم :

« السلام علیک یا وارث آدم صفوه الله ، السلام علیک یا وارث نوح نبی الله ، السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیل الله، السلام علیک یا وارث موسی کلیم الله ، السلام علیک یا وارث عیسی روح الله ، السلام علیک یا وارث محمد حبیب الله »

یعنی نباید امام حسین (ع)را مجزا در نظر گرفت چرا که او وارث همه انبیای گذشته است . لذا ایمان به حرکت انبیای قبل نیز باید جز اعتقادات و باورهای قلبی ما باشد . همانطور که در صفات متقین آمده است :

" وَالَّذینَ یُومِنونَ بِما اُنزِلَ إلَیکَ وَ ما اُنزِلَ مِن قَبلِکَ وَ بِالأخِرَةِ هُم یوقِنونَ " (بقره آیه 4)

کسانی که ایمان می آورند به آنچه به تو نازل شده و آنچه قبل از تو نازل شده و به آخرت یقین دارند .

همه انبیا و ائمه منتظر بوده اند زیرا حرکتی که بدون انتظار قائم صورت گیرد ابتر است . عاشورا انتظار را تشدید، تعمیق و تاکید می کند .

                                                                                                                                                                                                     ادامه دارد ....


نوشته شده در دوشنبه 86/10/24ساعت 2:22 صبح توسط مضطر| نظرات ( ) |